کاربرد علامت تجاری

کاربرد علامت تجاری

۱- علامت تجاری به عنوان تعیین کنند~ منشا کالا و کیفیت آن

اثر علامت این است که مشخص نمایددکدام کالا یا محصول متعلق به مالک علامت است. ولی باید دانست که نقش علامت فراتر از این بوده و دارای ارزش مالی دیگری به عنوان سرقفلی است. علاوه بر آن در جامعه ای که تولید و عرضه و تقاضا در وضعیتی قرار دارد که مصرف کنندگان توانایی شناسایی تولید کنندگان و تولیدات آنان را ندارند بنابراین علامت تجاری می تواند راهنمای آنان در شناخت کیفیت کالا قرار گرفته و وسیله ای جهت حصول و وقوف بر مالکیت و منشا کالای دارای علامت باشد

۲- علامت تجاری به عنوان وسیله بازاریابی

جنبه تبلیغاتی علامت تجاری سبب می گرددف تا اگر علامت تجاری با دقت و توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه انتخاب شده باشد جذابیت موسسه و کالای تولیدی را در افکار عمومی افزایش دهد و در نتیجه از این طریق موجب جذب مشتریان بیشتری برای صاحب علامت فراهم نماید

۳- قابلیت دفاعی علامت تجاری

با توجه به اینکه بر اساس قوانین کشورها این امکان وجود دارد که علامتی به ثبت برسد ولی استفاده از آن مدتها بعد واقع گردد بنابراین این امر سبب می گردد تا علامت تجاری اولا توانایی ذخیره ای و ثانیا قابلیت دفاعی را کسب نماید. توانایی ذخیر~ علامت سبب می شود تا علامت پس از به ثبت رسیدنف نگهداری گردیده و به هنگام پیدایش یک محصول یا خدمت جدیددصاحب علامت رای معرفی محصول خود را از آن استفاده نماید

۴- کاربرد صنعتی علامت تجاری

صنعتگران و تولید کنندگان می توانند با استفاده از علامت تجاری و با توجه به شرایط سیاسی اجتماعی اقتصادی و حتی مالیاتی کشور به توسعه گسترش فعالیت خود اقدام نموده و از قابلیت های متفاوت علامت تجاری در ارائه خدمات و عرضه تولیدات همگون یا متفاوت خود برخوردار شوند.

By | ۱۳۹۵-۱۱-۱۱ ۰۸:۰۰:۰۶ +۰۳:۳۰ خرداد ۱۸ام, ۱۳۹۵|نمونه رای دادگاه در مورد علائم تجاری|۰ Comments

About the Author:

مشاور حقوقی

نظر بدهید